قالب بندی : word شرح مختصر : بنگاهها بدنبال راهی هستند تا با ایجاد مزیت رقابتی و افت خرج های تولید ،در بازار های هدف نسبت به رقبا سهم بیشتری داشته باشند. مدل زنجیره بها مایکل پورتر ابزار مناسبی بودکه درسال 1985 از بهر ارزیابی وتعیین حوزه های کسب و کارمعرفی شد. این مدل کمک می کند تا تجزیه دقیق تازگی از سازمانها و شرکتهایی که توان ایجاد ارزش و مزیت رقابتی را دارند داشت. زنجیره بها مجموعهای از عملیاتهایی است که در یک صنعت به چهره زنجیرگونه انجام می پذیرد تا به خلق ارزش منجر شود. مح ...